1. VitaSport desítka na Větruši

Sportovní akce
Další akce ve městě Ústí nad Labem

1. VitaSport desítka na Větruši

Závod na 10km, 55% trail, 41% vedlejší silnice a 4% stará panelka. Start/cíl 211m n.m., nejvyšší bod 453 m n.m. Trasa nabízí nádherné výhledy na Labské údolí nad Vaňovskými vodopády, na hrad Střekov, zdymadla a velmi rozmanitou a místy technicky náročnou trať. Nechybí zde výběhy ani seběhy a lesní vlnité cestičky s několika vyhlídkami. Od 4.5km je trať převážně z kopce nebo jen mírně vlnitá. Start a cíl je cca 150m od parkoviště hotelu s restaurací Větruše, za bludištěm v ulici Na Větruši, cca 50m směrem od křižovatky s ulicí Fibichova. Trať vede cestou 1,1km ulicí Na Větruši kolem zahrádkářské kolonie Větruš až na Solní stezku, kde následuje 0,4km úsek po staré panelce. Poté následuje úsek 4,1km po silnici až do Hostovic, dále vlevo po hlavní silnici až na další odbočkou vlevo do Podlešína. V Podlešíně se sbíhá ze silnice vlevo a napojuje se na žlutou turistickou značku, kde trať pokračuje po cestě zbývajících 4,1km. V místě křížení turistických tras se napojuje vlevo na zelenou turistickou značku až do napojení na Solní stezku vpravo, po které se shodně doběhne zpět do startu/cíle. Na nepřehledných místech bude trať na zemi doznačena šipkami či vodicími čarami vápnem. Časový limit jsou 2 hodiny. Občerstvení (voda, hroznový cukr) bude k dispozici na 5,6km (v místě seběhu ze silnice vlevo a napojení se na žlutou turistickou značku) a v cíli voda a melouny. Propozice a odkaz na registraci na www.usteckymaraton.cz